Nutritie

Un regim alimentar orientat către menținerea sau îmbunătățirea aportului de calciu va cuprinde alimente bogate în calciu și vitamina D. Pentru a avea un comportament alimentar sănătos și eficient în prevenirea osteoporozei, aportul zilnic de calciu trebuie să fie de 1000-1200 mg, iar cel de vitamina D de 400-800 unități.

O alimentație echilibrată cuprinde produse din toate categoriile alimentare, alese în cantități optime. Mineralizarea osoasă se realizează atât printr-un aport de calciu și vitamina D, cât și de fosfor, vitaminele C și K, magneziu, zinc, fluor și fier. Așadar, diversificarea meniului zilnic și a categoriilor de alimente consumate este un aspect esențial în prevenirea deficitului de calciu și nu numai.

Alimentele care au un conținut ridicat de calciu, recomandate pentru prevenirea deficitului:

  • lactatele proaspete sau fermentate (lapte, iaurt, brânză)
  • peștele gras, oceanic (macrou, hering, somon, sardine)
  • carne slabă, ouă, cereale integrale
  • legume (spanac, varză, broccoli, ruccola, mazăre)
  • germeni de grâu, quinoa, nuci, alune, migdale
  • fructe (banane, portocale, prune)

Evitați sarea în exces, sucurile acidulate, excesul de cofeină sau alcool. De asemenea, reduceți cantitatea de alimente prăjite și mezeluri.